masa depan dibeli pada masa sekarang....

Fikirlah... betapa banyaknya masa sekarang yg telah dibazirkan.. padahal waktu yang ada inilah... merupakan waktu yang sesuai untuk kita merancang masa depan yang lebih baik lagi.

Hidup ku....

Simple saje... sekadar yang ada. Kadang-kadang nak tergelak juga, sekarang aku jadi "cikgu". Haha macam ye ye je.....

Mungkin dulu masa kecik2 suka main cikgu-cikgu kot, cuma masa tu anak murid ku, jiran je. Nak ajar BM je tak nak ajar Mate, konon susah. Hihi....

Hari ni aku plak dok membebel anak murid sendiri. Susah nak cakap, mungkin mereka juga telah berusaha sedaya upaya macam aku dulu. Mungkin rezeki mereka kemudian nanti, macam aku. Insyaallah.

Bak kata orang, Usah terlalu berfikir negatif, kita tak akan berjaya. Apa yang penting, kita hadapi segala dugaan hidup ini dengan penuh sabar. Buat sesuatu dengan ikhlas dan sentiasa berdoa. kata-kata itulah, membuatkan aku rasa jangan cepat berputus asa membantu pelajarku. Kadang kala rasa marah dan hilang sabar, tapi fikir kembali.. aku sebenarnya sedang diuji. Insyaallah usahaku berbaloi.

0 comments: