masa depan dibeli pada masa sekarang....

Fikirlah... betapa banyaknya masa sekarang yg telah dibazirkan.. padahal waktu yang ada inilah... merupakan waktu yang sesuai untuk kita merancang masa depan yang lebih baik lagi.

Persoalan Hidup



Kadangkala aku merenung sendiri... bagaimana sebenarnya alam ini. Takjub pabila melihat arakan sang awan tatkala ditiup angin.. Terbangnya sang burung sekawan pulang bersama pada waktu senja. Segala-galanya membuatkan aku berfikir... Indahnya ciptaan Allah dan betapa bijaknya Allah sedangkan manusia ilmu baru setitis cuma sudah melupakanNYA.



Kadangkala ingin ku putar kembali masa silamku... ingin ku ubah menjadi insan yang lebih baik dari apa yang aku ada sekarang. Namun, bila ku fikirkan kembali... inilah jalan kehidupan yang terbaik buatku kerana jalan kehidupan ini telah banyak mengajarku erti kecekalan dan ketabahan dalam meniti ranjau penuh duri.

Cuma hidup ini terlalu banyak berteka-teki... kadangkala buat aku putus harapan. Segala-galanya merupakan pertaruhan. Jika salah membuat percaturan akibatnya sengsara tapi sebaliknya kebahagiaan. Namun aku masih menanti sinar bahagia itu muncul.. Entah bila akan menerpa......

0 comments: